Alhamdullilah, selepas beberapa minggu balik dari company trip di Cherating bulan lepas masing-masing tiba-tiba macam semangat nak menari poco-poco. Pertama kali aktiviti menari poco-poco di Cherating terus dibawa-bawa sampai ke office. Dengan hasil undian berdasarkan respon orang ramao akhirnya kelas tarian ni dilakukan setiap minggu selepas office hour. Mula-mula tu masing-masing malu-malu kambing, tapi selepas beberapa orang start dulu semangat menari tu pun datanglah.

Menari di lobi office pun jadilah

Aien sebenarnya tengah malu ni

Sebenarnya poco-poco ni bukan saja di LCP telah menjadi ikutan, tapi dah lama dah sebenarnya di company lain lebih2 lagi badan kerajaan. Selain bersenam, poco-poco ni sangat menghiburkan. Stepnya bukan saja senang nak dihafal tapi boleh mengeluarkan peluh. Semasa saya menulis blog ni boleh dikata dah masuk bulan ke dua akitiviti menari ni dilakukan. Sekarang ni dah macam-macam jenis tarian yang kami explore. Saya pun bukanlah terer sangat, sekadar mengikut aje.

Nari sudah

Nell pun join ok

Cikgu Nurul ni, macam-macam tarian di reti buat

Macam-macam aksi pun ada

Kalau sempat dalam post selepas ini saya akan revealkan wajah cikgu besarnya pula. Tak sempat nak ambil untuk post ini. InsyaAllah kelas ni akan diteruskan dengan bantuan tenaga pengajar dari luar pula lepas ni. Hehe, mungkinlah.

 1,395 total views,  1 views today

Advertisements

Related Articles

About author View all posts Author website

Mohd Zarin

Mohd Zarin

Blogger, Web, Photographer, Travel, Foods and Social Media

4 CommentsLeave a comment

  • zarin, poco2 ade unsur kristianiti…cuba cek balik pergerakkan dia, klu diamati betul2 akan menghasilkan pergerakkan berbentuk cross,depan kiri, kanan dan belakang. sejarah sebenar poco2 ni dari filipina bukan indonesia..just kongsi ape yg tau jer…yg penting, niat. klu untuk kesihatan ok..tny pd yg lebih pakar la kot..slmt hr raye…:)

  • Venixx..memang tarian poco2 tuh akan membentuk huruf “t”..tetapi, mungkin kita kene tengok juga pada niat nya..kalo niat sekadar nak exercise, mungkin tak ape kot..eheheh..tp, kami ade jugak belajar buat poco2 Arab..dan sekarang tgh belajar Sway plak!!seronok!!

  • yer…yg penting niat untuk sihatkan tubuh badan tu kena pasang btul..just kongsi ape yg dh ternyata..slamat bersenam..otak cergas sket bikin citer upin ipin….cayok3

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.