Assalamualaikum. Saya berhenti sekejap untuk post pasal Disneyland walaupun ada beberapa materials yang masih saya ingin kongsikan. Buat masa sekarang ni, saya takdelah jetlag ataupun tak sihat. Alhamdullilah sebab dapat meneruskan semula kerja macam biasa dan merancang untuk sesuatu yang lebih besar.
Saya teruskan berkongsi cerita berkaitan dengan gambar maternity yang pernah saya buat untuk pasangan Jojo & Anis tempoh hari. Semasa saya menulis post ni, Anis dahpun melahirkan baby lelaki. Tahniah saya ucapkan.
Gambar menunjukkan “perubahan masa”
Gambar low angle dari dalam katil baby
 
Kalau haritu saya dah kongsi gambar ketika sesi Outdoor, kali ni saya nak kongsi beberapa gambar ketika sesi Indoor pula. Sesi photoshoot kali ni lebih sekejap dan ringkas sebab lokasinya pun dalam rumah. Ianya jadi lebih senang dan selesa untuk si ibu. Macam biasalah saya dah bersiap sedia dengan props seperti kasut dan buku berkaitan baby. Saya mengambil masa lebih kurang 1 jam lebih untuk menyelesaikan keseluruhan sesi photoshoot masa tu.
Top angle si ibu dengan headphone
Moment mendengarkan lagu melalui headphone kepada baby

Saya hanya menggunakan 2 lokasi utama iaitu di ruang tamu dan di bilik baby. Oleh kerana pilihan dan ruang lokasinya agak terhad, jadi peranan pasangan menggunakan ekspressi masing-masing amat penting. Saya suka-suka je suruh dorang pura-pura gelak ataupun seperti sedang berborak untuk menampakkan mood neutral. Dorang memang akan dengar arahan saya.. Hehe…
Berlakon pakaikan baju baby
Baby toys
Happy pose kat sofa
Mempromotekan baju baby

Shoot dari luar rumah

Tak lupa juga, Zarith yang menjadi PA saya pada haritu. Walaupun tak berapa banyak sangat props yang harus dibawa tapi kadang-kadang dia memberi idea shots atau angle-angle yang boleh diambil. Macam manalah nanti saya nak ambikkan gambar untuk dia nanti untuk maternity yang lebih kurang macam ni. Saya kena hire orang jugak agaknya…

Zarith pun ada juga

p/s : Tahniah sekali lagi dengan kelahiran baby boy

 2,045 total views,  1 views today

Advertisements

Related Articles

About author View all posts Author website

Mohd Zarin

Mohd Zarin

Blogger, Web, Photographer, Travel, Foods and Social Media

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.